Eduard van Vliet - Bas

Eduard van Vliet zingt al sinds zijn vroege jeugd in een jongenskoor en begon op zevenjarige leeftijd met pianolessen. Hij kreeg les van zangpedagoge Irene Verburg en pianist Willem Brons. Daarnaast nam hij deel aan De TUIN, een ontwikkelingstraject van de Nationale Koren voor jong klassiek talent. Verder volgde Eduard masterclasses bij onder anderen Elly Ameling, Peter Kooij, Sasja Hunnego, Henk Neven en Frank van Aken.

Als solist en ensemblezanger trad Eduard op in gerenommeerde zalen als het Concertgebouw in Amsterdam, TivoliVredenburg in Utrecht en het Muziekgebouw aan ’t IJ. Ook maakte hij als jongenssopraan deel uit van de productie AUS LICHT van De Nationale Opera. Vanaf september start hij zijn studie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar hij les zal krijgen van de Franse bariton Yann Toussaint.

Schubert, Schwanengesang, 16 juli 2026, 12:00, Gouda

Eduard van Vliet - bas, piano

Roy van Vught - bariton, piano

null